Державним службовцям Управління Держпраці наголошено на корупційних ризиках

Корупція є одним із основних негативних чинників, який суттєво впливає на ефективність діяльності органів державної влади, підриває стабільність і систему правопорядку, захищеність прав, свобод і законних інтересів громадян.

            Головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції Майєю Михалусь проведено превентивний захід для державних службовців Управління Держпраці у Волинській області, яким було наголошено на корупційних ризиках, які можуть виникати на держаній службі:

недоброчесність державних службовців; виникнення конфлікту інтересів; безконтрольність з боку керівництва; наявність дискреційних повноважень та на обмеженнях і заборонах державного службовця відповідно до статтей 22-27 Закону України «Про запобігання корупції» (далі — Закон).              

Головний спеціаліст зазначила, що при виконанні службових обов’язків держслужбовці повинні, зокрема:

— сумлінно виконувати свої службові обов’язки, проявляти ініціативу і творчі здібності, постійно підвищувати професійну кваліфікацію та удосконалювати організацію своєї роботи;

— виконувати свої посадові обов’язки чесно, неупереджено, не надавати  будь-яких переваг та не виявляти прихильність до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку в суспільстві або безпеці громадян;

— сумлінно виконувати свої посадові обов’язки, дотримуватися високої культури спілкування, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, інших осіб, з якими у нього виникають відносини під час виконання своїх посадових обов’язків;        — не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам суспільства та держави чи негативно вплинути на його репутацію.

Наголошено, що відповідно до Закону корупційне правопорушення – це діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Корупційними злочинами відповідно до Кримінального кодексу України вважаються злочини, а саме: привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем; нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням; зловживання владою або службовим становищем; прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою; пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі та інші статті передбачені Кримінальним кодексом.

Відповідно до статті 1 Закону правопорушення, пов’язане з корупцією – діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені Законом України “Про запобігання корупції” вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Адміністративні правопорушення, прямо зазначені в главі 13-А Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності; порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків; порушення вимог фінансового контролю; порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів; незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень; невжиття заходів щодо протидії корупції; порушення заборони розміщення ставок на спорт, пов’язаних з маніпулюванням офіційним спортивним змаганням.

    Також була приділена увага запобіганню та врегулюванню конфлікту інтересів,  відповідальності  за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів відповідно до статті 172-7 КУпАП.

Розглядалось питання  фінансового контролю. Наголошено на деяких статтях Закону України Про запобігання корупції, Кримінального кодексу України, які визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) згідно з Рішенням Конституційного Суду № 13-р/2020 від 27.10.2020}.