Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Управлінні Держпраці у Волинській області за 9 місяців 2019 року

З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення впродовж 9 місяців 2019 року в Управління Держпраці у Волинській області надійшло 314 письмових звернень від громадян, з яких 291 заяви, клопотання та  23 скарги, в тому числі, 11 електронних звернень. Звернення подавалися особисто громадянами — 101 та через:

— державну установу «Урядовий контактний центр» — 99,

— органи прокуратури — 19,

— Держпраці України  — 18,

— Волинську облдержадміністрацію  — 18,

— інші органи, установи, організації — 59.

Найбільш актуальними питаннями, які порушували громадяни у своїх зверненнях, є:

– питання категорії «Праця і заробітна плата» 289 звернень або 92% — щодо невиплати заробітної плати; індексації заробітної плати; розрахункових коштів при звільненні; щодо не оформлення трудових відносин (легалізація заробітної плати), невиплати середньомісячної заробітної плати мобілізованим та призваним на строкову військову службу; невиплати вихідної допомоги при звільненні працівників, у зв’язку з призовом на військову службу; звільнення та поновлення на роботі; щодо не нарахування та невиплати грошових коштів за листами непрацездатності; правильності оформлення трудових книжок та ін.;

– питання категорії «Охорона праці» та інше 25 звернень або 8% –з питань додержання законодавства з охорони праці та промислової безпеки та інше.

Всі звернення розглянуті згідно чинного законодавства України. Відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» 13 звернень не підлягали розгляду (анонімні, надійшли з Урядової «гарячої лінії»).

Усі звернення, що надійшли до Управління, ретельно та уважно розглянуто, заявникам надані вичерпні, арг’ументовані відповіді. Питання, які остаточно не вирішені, залишаються на постійному контролі керівництва Управління.

Відповідно до «Класифікатора звернень громадян»,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 р. № 858, з розглянутих звернень:

— вирішено позитивно: 127,

— відмовлено у задоволені: 0,

— дано роз’яснення: 104,

— звернень повернутих авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»: 1,

— звернень, направлених за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян»: 19,

— звернень, що не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»: 13.

  21  серпня 2019 року прийнято постанову КМУ «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю». Нею затверджено:

  • Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;
  • Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю.

З 30 серпня 2019 року знову розпочалися перевірки Держпраці, а у вересні знову значно зросла кількість звернень.

Варто зауважити, що Держпраці при розробленні порядків врахувала застереження об’єктів контролю щодо незастосування заходів до притягнення об’єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності у разі виконання вимог припису. А саме: усунення виявлених під час інспекційного відвідування або невиїзного інспектування порушень, у т.ч. за несвоєчасну та не у повному обсязі виплату заробітної плати, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці (що визначалось Постановою №295), окрім виявленого порушення за використання праці неоформлених працівників, оскільки застосування фінансових санкцій у таких випадках призводило до накладення штрафів у розмірі значно більшому, ніж сума, яка потрібна на усунення такого порушення. Тобто тепер інспектори з праці не будуть притягати до відповідальності роботодавців у разі виконання вимог припису, про що інформуються заявники.

Стан роботи зі зверненнями громадян висвітлюється на сторінках веб- сайту Управління Держпраці у Волинській області в розділах «Звернення громадян», «Запитання та відповіді».

За 9 місяців  2019 року до Управління надійшло 16 інформаційних запитів, які розглянуто та надано відповідну інформацію в порядку, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Управління створює всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», а також, Закону України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян».