З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення впродовж 8 місяців 2021 року в Управління Держпраці у Волинській області надійшло 305 письмових звернень від громадян (проти 280 за аналогічний період 2020 року), в тому числі, 28 електронних звернень.
За джерелами надходжень звернення подавалися:
— особисто громадянами — 162 (або 53 %),
— державну установу «Урядовий контактний центр» — 79 (або 25 %),
— органи прокуратури — 13 (або 4%),
— Держпраці України — 24 (або 7 %),
— Волинську облдержадміністрацію — 6 (або 1 %),
— інші органи, установи, організації — 21 (або 6 %).
Найбільш актуальними питаннями, які порушували громадяни у своїх зверненнях, є:
– питання категорії «Праця і заробітна плата» 283 звернення (або 93%) — щодо невиплати заробітної плати; скорочення з посади, про надання доплат за роботу з коронавірусними хворими, розрахункових коштів при звільненні; щодо не оформлення трудових відносин (легалізація заробітної плати), виплата та перерахунок ЄСВ та ін.;
– питання категорії «Охорона праці» та інше 22 звернення (або 7 %) – з питань додержання законодавства з охорони праці (в частині розслідування нещасних випадків) та інше.
Всі звернення розглядаються згідно чинного законодавства України. Протягом 8 місяців 2021 року надійшло 3 анонімних звернення, які не підлягають розгляду відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян».
Усі звернення, що надійшли до Управління, ретельно та уважно розглянуто, заявникам надані вичерпні, арг’ументовані відповіді. Питання, які остаточно не вирішені, залишаються на постійному контролі в посадових осіб Управління.
Протягом 8 місяців 2021 року надійшло 156 звернень громадян, які потребували інспекційного відвідування, та 35 звернень з питань легалізації трудових відносин. На всі надано погодження Держпраці.
Відповідно до «Класифікатора звернень громадян», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 р. №858, з розглянутих звернень:
— вирішено позитивно: 173,
— відмовлено у задоволені: 0,
— дано роз’яснення: 93,
— звернень повернутих авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян»: 2,
— звернень, направлених за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян»: 12,
— звернень, що не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян»: 5.
20 звернень, в яких ще не закінчився термін розгляду.