Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Управлінні Держпраці у Волинській області за І квартал 2017 року в порівнянні з І кварталом 2016 року

З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення впродовж І кварталу 2017 року в Управління Держпраці у Волинській області надійшло 214 письмових звернень громадян (проти 67 у 1 кварталі 2016 року або +319%). З Урядової гарячої лінії надійшло 116 звернень громадян (проти 18 у 1 кварталі 2016 року або +644%).

Найбільш актуальними питаннями, які порушували громадяни у своїх зверненнях, є:

– питання категорії «Праця і заробітна плата» 211 звернень або 98% — щодо невиплати заробітної плати; індексації заробітної плати; розрахункових коштів при звільненні; щодо не оформлення трудових відносин (легалізація заробітної плати), невиплати середньомісячної заробітної плати мобілізованим та призваним на строкову військову службу; невиплати вихідної допомоги при звільненні працівників, у зв’язку з призовом на військову службу; звільнення та поновлення на роботі; щодо не нарахування та невиплати грошових коштів за листами непрацездатності; правильності оформлення трудових книжок та ін.;

– питання категорії «Охорона праці» 3 звернення або 2% – щодо проведення розслідування нещасних випадків та ін.

Всі звернення розглянуті згідно чинного законодавства України. Відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» 26 звернень не підлягали розгляду (анонімні, надійшли з Урядової «гарячої лінії») проти 2 у 1 кварталі 2016 року (надійшли з Урядової «гарячої лінії»).

12 звернень направлено за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», про що повідомлено заявників (проти 6 у 1 кварталі 2016 року).

Впродовж 1 кварталу 2017 року надійшло 45 звернень щодо мінімального розміру заробітної плати, з них, 43 з Урядового контактного центру та 2 від інших органів влади та місцевого самоврядування. З них, кількість звернень залишених без розгляду, як анонімні — 8, в тому числі з Урядового контактного центру — 8. Розглянуто всі інші (34 звернення), з них, шляхом надання роз’яснень — 24, шляхом проведення перевірки — 10 (з них, по 1 зверненню з Урядового контактного центру з′ясувалося, що так звана «заявниця» ніколи не телефонувала на Урядову «гарячу лінію» і вже з жовтня 2016 року в даній установі не працює).

Усі звернення, що надійшли до Управління, ретельно та уважно розглянуто, заявникам надані вичерпні, арг’ументовані відповіді. Питання, які остаточно не вирішені, залишаються на постійному контролі керівництва Управління. Всі позапланові перевірки за зверненнями громадян державними інспекторами праці проводилися відповідно до частини 4 абзацу 3 Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2012 №390, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2012 за №1291/21603 виключно за погодженням Державної служби України з питань праці.

Можливість проведення позапланової перевірки за зверненнями громадян державними інспекторами у сфері охорони праці та промислової безпеки розглядалася у відповідності до вимог статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Стан роботи зі зверненнями громадян висвітлюється на сторінках веб- сайту Управління Держпраці у Волинській області в розділах «Звернення громадян», «Запитання та відповіді». В лютому 2017 року проведено онлайн-прийом громадян Волинської області за участю Голови Держпраці Р.Чернеги.

Управління створює всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», а також Закону України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян».